כתיבת פוסטים לרשתות חברתיות

כיצד כתיבת פוסטים לרשתות תורמת לשיווק העסק?

"לשווק את העסק בהצלחה" היא סיסמא שנזרקת לאוויר לא מעט. כולם יודעים שהצלחת העסק תלויה לא מעט בשיווק נכון אבל מעטים יודעים איך לבצע זאת בפועל. היום ניגע בהיבט אחד של שיווק מוצלח – כתיבת פוסטים ברשתות חברתיות.

מאז שהרשתות החברתיות נכנסו לחיינו הן השתלטו כמעט על כל היבט בחיינו. בן אדם ממוצע מבלה שעות ארוכות מהיום שלו ברשתות חברתיות ועבורכם, בעלי העסקים, מדובר בבשורה נהדרת כי כמה שהעסק שלכם יהיה נוכח שם יותר, כך הרווח יגדל. אחד היתרונות הבולטים ביותר של פלטפורמות אינטרנטיות הוא היכולת להגיע לקהל רחב, ואם תעשו את הדברים נכון, קורא הפוסט יכול להפוך ללקוח קבוע.


אולי זה נשמע כמו קלישאה, אבל תוכן הוא באמת הליבה של כל אסטרטגיית שיווק מכיוון שהוא האמצעי להצגת מהות העסק שלכם, ואין ספק כי פוסטים ברשתות החברתיות השונות הם דרך יעילה לבנות מערכת יחסים עסקית עם הלקוחות. במסגרת מערכת יחסים זאת אתם תספקו להם מידע מעשיר ונחוץ וכך תישארו בתודעה שלהם.

הכלל הוא פשוט – ככל שהתוכן השיווקי יהיה יותר איכותי ובתדירות גבוהה יותר (כשיש כל כך הרבה עסקים, הלקוח הפוטנציאלי צריך להיחשף אליכם פעמים רבות) כך תיהנו מחשיפה ממושכת לא רק לעמוד שלכם ברשת החברתית אלא גם בפלטפורמות אחרות בהם אתם נמצאים – אם זה בגלל ששיתפתם קישור אליהן או כי הצלחתם לעניין את הלקוח כל כך שהוא חיפש אתכם בגוגל.


יתרון נוסף של פוסטים ברשתות החברתיות הוא הפוטנציאל להגיע לכל קהלי היעד שהגדרתם וביניהם מתעניינים חדשים, ואל תשכחו כי אנשים בהחלט נוטים לחפש פתרונות ברשתות החברתיות וכך הם בעצם מגיעים לעסקים שונים שמציעים פתרון. כמובן שלא מדובר בעבודה פשוטה, וזו גם הסיבה שרבים נעזרים בכותבי תוכן מקצועיים – הרי הגולשים ברשתות נחשפים להמון תוכן ובשביל לעצור ולקרוא דווקא את שלכם הוא חייב להיות קולע, מעניין ובעל ערך מוסף (כלומר – תחדשו להם מבלי לשעמם כי הריכוז הולך לאיבוד מהר). חשוב להיות רלוונטיים, להכיר את הטרנדים, להבין את המציאות וכמובן להשתמש ביצירתיות.

ומה הקשר לקידום בגוגל?

קידום אתר בגוגל הוא עוד תוצאה מתבקשת של קידום מוצלח של פוסטים ברשתות החברתיות. ככל שתפרסמו יותר פוסטים, כך החשיפה תגדל, תמצבו את עצמכם כמומחים בתחומכם ותיצרו יותר עניין שיוביל לכך שלקוחות יחפשו את האתר שלכם בגוגל. ככל שיותר גולשים יכנסו אל האתר, וישהו בו, גוגל יקדם אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

למה זה משתלם לגוגל? בתור פלטפורמת החיפוש המובילה האינטרס שלה הוא לתת את התוצאות המדויקות ביותר עבור הגולשים, כך שמבחינתם אם באתר שלכם מתעניינים גולשים רבים, יש לו אינטרס לקדם אותו ואתם מרווחים חשיפה נוספת.

השתכנעתי, איך עושים זאת נכון?

ישנם המון טיפים עבור יצירת תוכן איכותי ולמרות שזה תלוי במוצר שאתם משווקים ובקהל היעד, נתמקד כאן במספק טיפים שתמיד יהיו רלוונטיים.

  1. תגוונו – בשביל לשמור על עניין והמשכיות, הפוסטים שלכם צריכים להיות מגוונים. כך למשל, לא כל פוסט צריך לדחוף למכירה באגרסיביות או להאדיר את העסק בבוטות, חלקם יכולים להיות אינפורמטיביים בלבד, כאלה שידגימו עד כמה אתם מקצועיים, ואחרים יכולים להיות כאלה שמשתפים את הקורא בפעילויות כלשהי, למשל סקר.
  2. תישארו בתודעה – כפי שציינו קודם לכן, יש צורך בהמשכיות בשביל להיחרט בזיכרון הלקוחות וגם להישאר שם. תחשבו כמה חברות מציעות כיום בדיוק את מה שאתם מציעים? לא מעט, לכן הם צריכים לראות אתכם שוב ושוב.
  3. הגדירו מטרה לפוסט – למרות מה שנכתב בסעיף הקודם על הכמות, אסור לכם להתפשר על האיכות. לפני שאתם מעלים פוסט תחשבו מה אתם רוצים להשיג באמצעותו.
  4. תייצרו תדמית אחידה לעסק – בשביל שלקוחות יתחילו לזהות אתכם, חייבת להיות לכם אסטרטגיית שיווק שכוללת בתוכה סימן היכר, למשל משפט שמזוהה אתכם או שפה שאופיינית לעסק וחוזרת על עצמה בפוסטים השונים.
  5. זכרו כי אתם עסק ולא אדם פרטי – בניגוד לאדם פרטי שמנהל רשת חברתית יש לכם אחריות מסוימת לגבי השפה בה אתם משתמשים כי אתם מתנהלים מול לקוחות ולא חברים, ויש פה מידת כבוד שצריכה להישמר.

שיתוף

פייסבוק
הדפסה
שלחו במייל
חלי לוי

חלי לוי

המטרה החשובה ביותר בחיינו היא להרגיש טוב.
כשאנחנו מרגישים טוב אנחנו בריאים. כשאנחנו בריאים אנחנו מאושרים.
יש יותר מדרך אחת להרגיש טוב!

לדעת לגעת זאת אומנות,
זה מה שאני הכי אוהבת לעשות, לגעת.
טיפולי מגע, טיפול דרך המדיה, NLP, תכניות אינטרנטיות, הרצאות ועוד.

לפרטים נוספים צרו קשר

דילוג לתוכן